Popis
PŘEMÝŠLEJ NEJRYCHLEJI: Epic World Cup je nejrychlejší XC závodní kolo na světě, které zazáří zejména v mírnějším až středně technickém terénu díky jedinečné kombinaci efektivního přenosu síly, přesného řízení a nízké hmotnosti. Vítěz světového poháru Christopher Blevins o něm říká: „V tomto kole se skrývá vše, co očekávám od špičkového hardtailu, ale navíc s ovladatelností a schopnostmi celoodpruženého kola.“ Tento ďábelsky rychlý stroj vyvinul náš tým na základě 40 let zkušeností se závoděním v cross-country a přidali navíc nový integrovaný tlumič.
RÁM NAD RÁMEC OČEKÁVÁNÍ: S Epic World Cup získáš náskok díky nekompromisnímu přenosu síly, jeho životnosti a ovladatelnosti. Promyšlený rám s vylepšenou konstrukcí je pevnější, má lepší torzní tuhost a tlumič schovaný v horní rámové trubce. Revoluční technologii i geometrii jsme nakonec zabalili do dosud nejpokrokovějšího kompositu v historii Specialized.
ŠOKUJÍCÍ RYCHLOST: Vývojový tým Specialized Ride Dynamics navrhl speciálně pro model Epic World Cup revoluční způsob zavěšení tlumiče, díky kterému je kolo živé a hravé jako hardtail, a NAVÍC je přesné, schopné a hravě si udrží rychlost i v rozbité terénu jako celoodpružené kolo. To vše v elegantním a kompaktním provedení. Tlumič SID Deluxe WCID, který jsme vyvinuli ve spolupráci s RockShox, stojí na inovovaném systému pozitivních a negativních komor s nezávisle nastavitelným chodem. Díky tomu je kolo živé jako hardtail a zároveň hravě vyhladí veškeré nástrahy XC tratí. Před výjezdem stačí tlumič nastavit dle nároků trailu a tvého stylu jízdy. Tužší nastavení tlumiče využiješ, když chceš především rychlost a efektivní přenos síly jako na hardtailu, ale zároveň potřebuješ tlumení velkých nárazů a rychlých sjezdů. Citlivější chod tlumiče se zase hodí do ostřejšího terénu, kde jde zejména o pohodlí a jistou stopu. Tlumič nemusíš pouze zamykat a odemykat, tuhost si můžeš nastavit přesně podle svých představ.
RYCHLÉ KOLO DO OSTRÉHO TERÉNU: Epic World Cup toho se 75 mm zdvihu zadního tlumiče zvládne mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát. Tlumič je navržen pro neustálé využívání většiny zdvihu, a tak pobere terén stejně jako kolo se zdvihem 100 mm a tlumičem nastaveným na 25% sag (zanoření). Chod tlumiče náš vývojový tým Specialized Ride Dynamics vyladil tak, aby ve středu zdvihu nebyl tak citlivý a zvládnul i pořádné rány jako kolo s mnohem vyšším zdvihem. Tlumič je delší a díky revoluční vložce Mega Jounce Bumper neucítíš tvrdé dorazy ani na těch největších dropech.
Přečtěte si také náš článek o novém Epicu World Cup.
ZBLÁZNILI JSME SE? O tlumení zadní stavby se stará tlumič SIDLuxe WCID, který spolehlivě vyžehlí veškeré nerovnosti a zároveň tě nebude obírat o sílu. Vpředu najdeš vidlici RockShox SID SL s dvoukomorovým tlumením 3-Position Race Day 2, u které si můžeš přesně nastavit průběh chodu. Díky technologii „Magic Middle“ z modelu Epic 8 ti vidlice nebude brát sílu, ani když se pořádně opřeš do pedálů a jejích 110 mm zdvihu tě zároveň hravě přenese přes veškeré nerovnosti a překážky.
DO CÍLE S LEHKOSTÍ: Rám Epic World Cup je se svými 1765 gramy (i s lakem, tlumičem a veškerým vybavením) zase o krok napřed před konkurencí. Díky své muší váze lépe zrychluje, jde za pedálem ve stoupání a je živější a poslušnější. A to všechno nakonec znamená větší rychlost. Rám Epic WC je lehký jako pírko a zároveň brutálně tuhý – při jeho vývoji jsme zúročili veškeré zkušenosti s vrstvením karbonu a tvarováním rámových trubek z modelu Aethos, který se zapsal do dějin jako nejlehčí sériově vyráběná silnička na světě.
NEJVĚTŠÍ FLEX JE NEMÍT FLEX: Model Epic World Cup je osazený kompletní sadou komponentů Roval Control SL: zapletená kola (1240 g), sedlovka (180 g) a integrovaný kokpit (250 g). Všechny komponenty jsou tak lehké, tuhé a spolehlivé, jak jen závodění na dnešním světovém poháru vyžaduje.
Specifikace:
- RÁM
- S-Works FACT 12m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm UDH compatible rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel
- OBJÍMKA
- Specialized Alloy 34.9, Titanium Bolt
- ZADNÍ TLUMIČ
- RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm
- SEDLOVKA
- Roval Control SL carbon seatpost, Two-bolt clamp, 0mm offset, 415/370mm x 30.9
- Hmotnost
- 1.96kg
*Hmotnosti jsou založeny na výrobě natřených rámu, jak je znázorněno na obrázku. Skutečné hmotnosti se budou lišit v závislosti na barevném provedení, velikosti rámu a variaci komponent. Specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění.
Geometrie
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
Délka sedlovky | 370mm | 370mm | 415mm | 415mm | 415mm |
Stack (Výška od vrcholu hlavové trubky po středové složení) | 603mm | 600mm | 600mm | 614mm | 628mm |
Dosah | 380mm | 415mm | 440mm | 465mm | 490mm |
Délka hlavové trubky | 93mm | 93mm | 95mm | 110mm | 125mm |
Úhel hlavové trubky | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° |
Výška středového složení | 309mm | 313mm | 313mm | 313mm | 313mm |
BB Drop | 61mm | 58mm | 57mm | 57mm | 57mm |
Stopa kola (27,5 střed) | 113mm | 113mm | 113mm | 113mm | 113mm |
Délka celé vidlice | 516mm | 516mm | 516mm | 516mm | 516mm |
Vyosení vidlice (offset) | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Vzdálenost přední osa – středové složení | 665mm | 701mm | 726mm | 757mm | 788mm |
Délka řetězové vzpěry | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm |
Rozvor | 1089mm | 1124mm | 1150mm | 1181mm | 1212mm |
Výška rámu v rozkroku | 738mm | 761mm | 764mm | 774mm | 786mm |
Délka sedlové trubky | 392mm | 395mm | 410mm | 450mm | 500mm |
Úhel sedlové trubky | 74.5° | 74.5° | 74.5° | 74.5° | 74.5° |
Délka horní trubky, horizontální | 541mm | 581mm | 612mm | 641mm | 670mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.