Popis
PŘEMÝŠLEJ NEJRYCHLEJI: Epic World Cup je nejrychlejší XC závodní kolo na světě, které zazáří zejména v mírnějším až středně technickém terénu díky jedinečné kombinaci efektivního přenosu síly, přesného řízení a nízké hmotnosti. Vítěz světového poháru Christopher Blevins o něm říká: „V tomto kole se skrývá vše, co očekávám od špičkového hardtailu, ale navíc s ovladatelností a schopnostmi celoodpruženého kola.“ Tento ďábelsky rychlý stroj vyvinul náš tým na základě 40 let zkušeností se závoděním v cross-country a přidali navíc nový integrovaný tlumič.
RÁM NAD RÁMEC OČEKÁVÁNÍ: S Epic World Cup získáš náskok díky nekompromisnímu přenosu síly, jeho životnosti a ovladatelnosti. Promyšlený rám s vylepšenou konstrukcí je pevnější, má lepší torzní tuhost a tlumič schovaný v horní rámové trubce. Revoluční technologii i geometrii jsme nakonec zabalili do dosud nejpokrokovějšího kompositu v historii Specialized.
ŠOKUJÍCÍ RYCHLOST: Vývojový tým Specialized Ride Dynamics navrhl speciálně pro model Epic World Cup revoluční způsob zavěšení tlumiče, díky kterému je kolo živé a hravé jako hardtail, a NAVÍC je přesné, schopné a hravě si udrží rychlost i v rozbité terénu jako celoodpružené kolo. To vše v elegantním a kompaktním provedení. Tlumič SID Deluxe WCID, který jsme vyvinuli ve spolupráci s RockShox, stojí na inovovaném systému pozitivních a negativních komor s nezávisle nastavitelným chodem. Díky tomu je kolo živé jako hardtail a zároveň hravě vyhladí veškeré nástrahy XC tratí. Před výjezdem stačí tlumič nastavit dle nároků trailu a tvého stylu jízdy. Tužší nastavení tlumiče využiješ, když chceš především rychlost a efektivní přenos síly jako na hardtailu, ale zároveň potřebuješ tlumení velkých nárazů a rychlých sjezdů. Citlivější chod tlumiče se zase hodí do ostřejšího terénu, kde jde zejména o pohodlí a jistou stopu. Tlumič nemusíš pouze zamykat a odemykat, tuhost si můžeš nastavit přesně podle svých představ.
RYCHLÉ KOLO DO OSTRÉHO TERÉNU: Epic World Cup toho se 75 mm zdvihu zadního tlumiče zvládne mnohem více, než by se mohlo na první pohled zdát. Tlumič je navržen pro neustálé využívání většiny zdvihu, a tak pobere terén stejně jako kolo se zdvihem 100 mm a tlumičem nastaveným na 25% sag (zanoření). Chod tlumiče náš vývojový tým Specialized Ride Dynamics vyladil tak, aby ve středu zdvihu nebyl tak citlivý a zvládnul i pořádné rány jako kolo s mnohem vyšším zdvihem. Tlumič je delší a díky revoluční vložce Mega Jounce Bumper neucítíš tvrdé dorazy ani na těch největších dropech.
Přečtěte si také náš článek o novém Epicu World Cup.
ZBLÁZNILI JSME SE? O tlumení zadní stavby se stará tlumič SIDLuxe WCID, který spolehlivě vyžehlí veškeré nerovnosti a zároveň tě nebude obírat o sílu. Vpředu najdeš vidlici RockShox SID SL s dvoukomorovým tlumením 3-Position Race Day 2, u které si můžeš přesně nastavit průběh chodu. Díky technologii „Magic Middle“ z modelu Epic 8 ti vidlice nebude brát sílu, ani když se pořádně opřeš do pedálů a jejích 110 mm zdvihu tě zároveň hravě přenese přes veškeré nerovnosti a překážky.
DO CÍLE S LEHKOSTÍ: Rám Epic World Cup je se svými 1765 gramy (i s lakem, tlumičem a veškerým vybavením) zase o krok napřed před konkurencí. Díky své muší váze lépe zrychluje, jde za pedálem ve stoupání a je živější a poslušnější. A to všechno nakonec znamená větší rychlost. Rám Epic WC je lehký jako pírko a zároveň brutálně tuhý – při jeho vývoji jsme zúročili veškeré zkušenosti s vrstvením karbonu a tvarováním rámových trubek z modelu Aethos, který se zapsal do dějin jako nejlehčí sériově vyráběná silnička na světě.
-
Zcela nový rám Epic World Cup je vybaven technologií odpružení Ride Dynamics Developed a optimalizovaným zdvihem zadního kola 75 mm. Díky technologii tlumičů poskytuje Epic World Cup bezkonkurenční účinnost šlapání a je připraven na ty nejdrsnější sjezdy, které na něj můžete hodit - není třeba používat žádné spínače lockoutu.
-
Pohon SRAM GX vychází z toho, co špičkoví jezdci potřebují, pokud jde o výkon a robustnost řazení, a je tak dokonale přizpůsobena brutálním požadavkům moderních závodů Cross Country.
-
Zcela nová vidlice SID SL BRAIN poskytuje 110mm výkon tlumení nárazů a zároveň rozlišuje podněty od země nebo jezdce, čímž zajišťuje maximální efektivitu.
-
S inspirací u řady World Cup, ručně vyrobená kola Roval Control Carbon jsou vybavena moderními ráfky o šířce 29 mm s technologií ráfků hookless. To vše zajišťuje vynikající přilnavost a minimalizuje valivý odpor.
Technické specifikace:
-
- SEDLO
- Body Geometry Power Sport, steel rails
-
- GRIPY
- SRAM Slip on with Twist-Loc
-
- ŘÍDÍTKA
- Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
-
- SEDLOVKA
- Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm
-
- ŘAZENÍ
-
- SRAM XS-1275, 12-speed, 10-52t
-
- ŘETĚZ
- SRAM GX Transmission
-
- KAZETA
- SRAM AXS POD Controller
-
- STŘED
- SRAM DUB Threaded Wide
-
- KLIKY
- SRAM GX Eagle, 34T
-
- PŘEHAZOVAČKA
- SRAM GX AXS Transmission
-
- RÁM
-
- S-Works FACT 11m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm UDH compatible rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel
-
- OBJÍMKA
- Specialized Alloy 34.9, Steel Bolt
- VIDLICE
-
- RockShox SID SL Select+, 3-position damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 110mm Travel
-
- ZADNÍ TLUMIČ
- RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm
- BRZDY
-
- SRAM Level Bronze, 4-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 180/160mm rotor
- RÁFKY
-
- Roval Control, Carbon offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 28h
-
- PŘEDNÍ NÁBOJ
- DT Swiss 350, 6-bolt, 15mm Thru-axle, 110mm spacing, 28h straight -pull
-
- ZADNÍ NÁBOJ
- DT Swiss 350 straight-pull, 6-bolt, DT Swiss Ratchet, 12x148mm thru axle, XD freehub body, 28h straight-pull
-
- PŘEDNÍ PLÁŠŤ
- Specialized Fast Trak, Control Casing, T7 Compound, 29x2.35
-
- ZADNÍ PLÁŠŤ
- Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
-
- VÝPLET
-
- DT Swiss Competition Race Straight-pull
-
- Hmotnost
- 10.40 kg
Geometrie
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Délka klik | 170mm | 170mm | 175mm | 175mm |
Šířka řídítek | 760mm | 760mm | 760mm | 760mm |
Délka představce | 60mm | 70mm | 70mm | 70mm |
Šířka sedla | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Délka sedlovky | 370mm | 415mm | 415mm | 415mm |
Stack (Výška od vrcholu hlavové trubky po středové složení) | 600mm | 600mm | 614mm | 628mm |
Dosah | 415mm | 440mm | 465mm | 490mm |
Délka hlavové trubky | 93mm | 95mm | 110mm | 125mm |
Úhel hlavové trubky | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° |
Výška středového složení | 313mm | 313mm | 313mm | 313mm |
BB Drop | 58mm | 57mm | 57mm | 57mm |
Stopa kola (27,5 střed) | 113mm | 113mm | 113mm | 113mm |
Délka celé vidlice | 516mm | 516mm | 516mm | 516mm |
Vyosení vidlice (offset) | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Vzdálenost přední osa – středové složení | 701mm | 726mm | 757mm | 788mm |
Délka řetězové vzpěry | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm |
Rozvor | 1124mm | 1150mm | 1181mm | 1212mm |
Výška rámu v rozkroku | 761mm | 764mm | 774mm | 786mm |
Délka sedlové trubky | 395mm | 410mm | 450mm | 500mm |
Úhel sedlové trubky | 74.5° | 74.5° | 74.5° | 74.5° |
Délka horní trubky, horizontální | 581mm | 612mm | 641mm | 670mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.