Popis
NEJRYCHLEJŠÍ MYŠLENKA: Horské kolo Epic World Cup je nejrychlejší závodní horské kolo na světě pro hladké a středně technické tratě díky jeho bezkonkurenční kombinaci efektivity, kontroly a lehkosti. Světový šampion Christopher Blevins to vyjádřil nejlépe: "Tento stroj mi poskytuje vše, co od hardtailu očekávám, plus kontrolu a schopnost plnohodnotné odpružení." K vytvoření tohoto rychlostního stroje bylo potřeba zcela integrovaného vývojového přístupu, vynalezení revolučního nového tlumiče a čtyři desetiletí zkušeností s vítěznými off-roadovými závody.
REFERENČNÍ RÁM: Abychom dosáhli maximální rychlosti prostřednictvím nemilosrdně efektivního přenosu energie a precizního ovládání, naši inženýři stanovili a dosáhli nových standardů v torsiální tuhosti a tuhosti středového složení. Tato skutečnost vyžadovala integrovaný vývojový přístup, který spojil konstrukčně nadřazenou dvojitou diamantovou konstrukci s tlumičem uvnitř horní trubky a dokončil nejsofistikovanějším kompozitním složením v historii značky Specialized.
ŠOKUJÍCÍ RYCHLOST: Tým Specialized Ride Dynamics vymyslel a vynalezl revoluční tlumičovou technologii pro Epic World Cup, která poskytuje jezdci efektivitu a rychlou odezvu hardtailu ALE i kontrolu, schopnost odpružení a udržování momentu plnohodnotného odpružení – a to vše s jednoduchým nastavením. Spoluvytvořený společností RockShox, tlumič SID Deluxe WCID využívá unikátní nezávisle nastavitelné pozitivní a negativní vzduchové pružiny, aby poskytl požadovanou "přitažlivost" hardtailu, kombinovanou s odpudivou schopností odpružení terénu a schopností snadno personalizovat nastavení pro konkrétní trať nebo doladit podle preference jezdce. Nastavte jej pevně a pojede jako hardtail nebo ho otevřete a máte kolo schopné pohltit nerovnosti. Ale nejste omezeni pouze na "otevřeno a zavřeno", jednoduchá povaha jeho nastavení umožňuje jezdci nastavit si spektrum od pevného po měkké odpružení.
PŘESAHUJÍCÍ SVOU KATEGORII: 75 mm zadního zdvihu Epic World Cup poskytuje ovládání a schopnosti mnohem delšího závodního kola. Protože je navržen tak, aby byl ježděný na hranici svých možností nebo těsně pod ní, nabízí stejný pozitivní zdvih jako kolo se zdvihem 100 mm nastavené s 25% proniknutím. Aby byla dále optimalizována výkonnost odpružení, tým Specialized Ride Dynamics naladil pružnost ve středním zdvihu, aby zvládl většinu nárazových sil jako kolo se zdvihem delším. Díky své velké velikosti je speciální odpružovací nárazník Mega Jounce Bumper „prvním průmyslem“ a hraje zásadní roli při plynulém zvládání dosažení dna při největších nárazech.
ZBLÁZNILI JSME SE? TAK TROCHU: Zatímco nový a průlomový tlumič SID Deluxe WCID poskytuje jedinečnou kombinaci podpory a pružnosti vzadu, systém BRAIN stále žije a má se dobře vpředu ve vidlici. Jeho technologie pozicové citlivosti umožňuje jezdcům proniknout do vidlice o 15 mm pro vyváženou jízdu, poskytující jemnou reakci na malé nerovnosti a pevnou plošinu pro šlapání bez potřeby dálkového zamykání nebo páček na přepínání.
KONEC HRY S VÁHOU: S hmotností rámu pouhých 1915 gramů (natřený s tlumičem a veškerým příslušenstvím) Epic World Cup poráží nejlehčí konkurenty. To se překládá do rychlejší akcelerace, účinnějšího stoupání a agilnějšího ovládání. A to všechno se sčítá v rychlosti. Dosáhli jsme pernaté váhy a obrovské tuhosti Epic WC tím, že jsme aplikovali to, co jsme se naučili během vývoje našeho modelu Aethos, nejlehčího sériově vyráběného silničního rámu vůbec, konkrétně pokročilé složení kompozitních materiálů a tvarů trubek.
- Zcela nový rám Epic World Cup je vybaven technologií zavěšení vyvinutou Ride Dynamics a 75 mm optimalizovaného zdvihu zadního kola. Díky své tlumičové technologii nabízí Epic World Cup nepřekonatelnou účinnost šlapání a je připraven na nejhrubší sjezdy, které na něj můžete vrhnout - žádné zamykací spínače nejsou potřeba. Řazení SRAM GX staví na tom, co nejlepší jezdci potřebují v oblasti výkonu při řazení a robustnosti, což ji činí dokonale vyhovující pro brutální požadavky moderního cross country závodění.
- Zcela nová vidlice SID SL BRAIN poskytuje 110 mm tlumení nárazů a současně vnímá vstupy z povrchu nebo jezdce, aby zajistila maximální účinnost.
- Sestupující z dlouhého světového poháru, ručně stavěné karbonové kola Roval Control mají moderní ráfek bez háčku s vnitřní šířkou 29 mm, což maximalizuje pevnost, kvalitu jízdy a odolnost, přičemž se váha udržuje na minimu.
Přečtěte si také náš článek o novém Epicu World Cup.
Technické specifikace
COCKPIT
Saddle
Body Geometry Power Sport, steel rails
Handlebars
Specialized Alloy Minirise, 10mm rise, 750mm, 31.8mm clamp
SeatPost
Specialized Alloy, Single Bolt, 30.9mm
Tape
Specialized Trail Grips
Stem
Specialized XC, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise
WHEELS
Rear Hub
DT Swiss 350, 6-bolt, DT Swiss Ratchet, 12x148mm thru axle, XD freehub body, 28h straight-pull
Spokes
DT Swiss Competition Race Straight-pull
Front Tire
Specialized Fast Trak, Control Casing, T7 Compound, 29x2.35
Rims
Roval Control Carbon, offset design, 29mm internal width, 4mm hook width, Tubeless ready, 28h
Front Hub
DT Swiss 350, 6-bolt, 15mm Thru-axle, 110mm spacing, 28h straight -pull
Rear Tire
Specialized Renegade, Control Casing, T5 Compound, 29x2.35
Inner Tubes
Specialized Turbo Tube
FRAMESET
Frame
Fact 11m Carbon, WCID suspension design, Progressive XC Race Geometry, Rider-First Engineered™, threaded BB, 12x148mm rear spacing, internal cable routing, 75mm of travel
Seat Binder
Specialized Alloy 34.9, Steel Bolt
DRIVETRAIN
Shift Levers
SRAM POD AXS controller
Chain
SRAM GX Eagle
Cassette
SRAM XS 1275, 12 speed, 10-52t
Bottom Bracket
SRAM DUB Threaded Wide
Crankset
SRAM GX Eagle, DUB, 170/175mm, 34t
Rear Derailleur
SRAM GX Eagle Transmission
Chainrings
Alloy, 34t
BRAKES
Front Brake
SRAM Level Bronze, 2-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 180/160mm rotor
Rear Brake
SRAM Level Bronze, 2-piston caliper, hydraulic disc, stealth, 160mm rotor
SUSPENSION
Fork
RockShox SID SL BRAIN, Top-Adjust Brain damper, Debon Air, 15x110mm, 44mm offset, 110mm Travel
Rear Shock
RockShox-Specialized SIDLuxe WCID Ultimate, Ride Dynamics Developed, Independent negative spring, Rebound Adjust, 215x40mm
ACCESSORIES
SWAT
SWAT EMT Cage-Mount Tool
WEIGHT
10,5kg (M)
* Hmotnosti jsou založeny na výrobě natřených rámu, jak je znázorněno na obrázku. Skutečné hmotnosti se budou lišit v závislosti na barevném provedení, velikosti rámu a variaci komponent. Specifikace se mohou změnit bez předchozího upozornění.
Geometrie
XS | S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|---|
Délka klik | 165mm | 170mm | 170mm | 175mm | 175mm |
Šířka řídítek | 750mm | 750mm | 750mm | 750mm | 750mm |
Délka představce | 60mm | 60mm | 70mm | 70mm | 70mm |
Šířka sedla | 155mm | 155mm | 143mm | 143mm | 143mm |
Délka sedlovky | 370mm | 370mm | 420mm | 420mm | 420mm |
Stack (Výška od vrcholu hlavové trubky po středové složení) | 603mm | 600mm | 600mm | 614mm | 628mm |
Dosah | 380mm | 415mm | 440mm | 465mm | 490mm |
Délka hlavové trubky | 93mm | 93mm | 95mm | 110mm | 125mm |
Úhel hlavové trubky | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° | 66.5° |
Výška středového složení | 309mm | 313mm | 313mm | 313mm | 313mm |
BB Drop | 61mm | 58mm | 57mm | 57mm | 57mm |
Stopa kola (27,5 střed) | 113mm | 113mm | 113mm | 113mm | 113mm |
Délka celé vidlice | 516mm | 516mm | 516mm | 516mm | 516mm |
Vyosení vidlice (offset) | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm | 44mm |
Vzdálenost přední osa – středové složení | 665mm | 701mm | 726mm | 757mm | 788mm |
Délka řetězové vzpěry | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm | 430mm |
Rozvor | 1089mm | 1124mm | 1150mm | 1181mm | 1212mm |
Výška rámu v rozkroku | 738mm | 761mm | 764mm | 774mm | 786mm |
Délka sedlové trubky | 392mm | 395mm | 410mm | 450mm | 500mm |
Úhel sedlové trubky | 74.5° | 74.5° | 74.5° | 74.5° | 74.5° |
Délka horní trubky, horizontální | 541mm | 581mm | 612mm | 641mm | 670mm |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.